26 Ocak 2018 Cuma

Yamyamlıktan Uygarlığa Geçişte Hayvan Kurban Ve Bitki-Ağaç Sunum

Eski toplum birimler, hayvan ve bitki totemlere cahillik nedeniyle tapmamışlardı. Bu iddia, son derece hatalı, "tipik aydınlanmacı", "dar ateist" bir dogmadır ve düzeltilmesi gerekir: Eski toplumsal yaşamda, toplum birimlerin kendilerini hayvan ve bitki sembolleriyle özdeşleştirmeleri, yeni bir düzenlenişin; insan yamyamlığından vazgeçmeye başlamanın devrimsel bir ifadesidir. Kendisini "Koyun"la eşitlemiş bir toplum birim, bu yolla, içlerinden birisini kurban etme yerine, hayvan koyunu kurban etme yolu seçerek, insan kurbanı ve yamyamlığından kurtulma yoluna girebilmişti. Koyun, kuzu, horoz veya ineği kurban eden toplumlar, aslında, böylece eskiden bunlar yerine insanları kurban etmiş olduklarını da itiraf etmektedirler. Basit anlatımıyla, Abraham örneğinde, oğlunu kurban edecekken bir koç-kuzu-koyun-keçi-oğlak vb. türde bir hayvanı melekle gönderen tanrı, koyundan önceki dönemlerde insan-çocuk-yetişkin kurbanının var olduğuna tanıklık etmiş olur...

.... Eski toplumun hayvan ve bitki totemlere gösterdiği bu ilgi, aslında eski insan toplum birimlerin birbirlerine karşı gösterdikleri bir ilginin yansımasıdır. Aynı biçimde, şimdiki insanların birbirine küfür etmek istediklerinde de, işin içine hayvanları (öküz, eşşek, köpek..) ve hatta bitki/ağaçları ( hıyar, kütük, kereste...) karıştırmaya devam etmelerinin temelinde de, eski toplum birimlerin farklı hayvan ve bitki sembollerle ifade edilmesi geleneği yatmaktadır. .... İnsan-Tanrı'lardan Hayvan-Tanrı Ve Bitki-Tanrılara Geçiş, Bir Sosyal Devrimin Anlatımıdır! Akado-Samarru kaynaklarının dikkatli bir incelemesi, bize, Mezopotamya'daki eski tanrıların, en azından bir bölümünün, ‘insan görünümlü’ bir halden, Totem döneminde hızlı bir şekilde hayvan-bitki görünümlü ve özellikli bir hale geçtiklerini gösteriyor. Hayvan ve Bitki Totem tapınmasının sebep ve sonuçlarını göremeyenler, Totemlerin insan toplumu tarihinde oynadığı bu olumlu rolü de anlayamadıkları için, "hayvan şekilli tanrılara tapan ilkel topluluklar" tekerlemesini devam ettirirler. .... Totem sistemi, eski toplumun yamyamlık ve zor alım yöntemleri yerine, barışçıl mübadele sistemini geçiren büyük bir toplumsal devrimin adıdır. Bitki ve Hayvan totem sistemi, eski toplum birimlerin iç ve dış yamyamlığa son vermek ve ellerindeki ürünleri kendi adlarına, kendileri olarak karşıdaki toplum birime sunarak barışçıl mübadelenin yolunu açmak üzere şekillenmiş bir sistemdir. Eski toplum, eski totem sistemiyle, insan toplum tarihinin en büyük devrimlerinden birisini gerçekleştirmiştir. Böylesine büyük bir toplumsal devrimin aktörlerine, Bitki ve Hayvan Totem tapınmasına "cehalet ürünü" demek için, eski toplumsal yaşam hakkında tam bir cehalet içinde olmak gereklidir.

Yamyamlıktan Uygarlığa Geçişte Hayvan Kurban Ve Bitki-Ağaç Sunum

http://toplumvetarih.blogcu.com/yamyamliktan-uygarliga-geciste-hayvan-kurban-ve-bitki-agac-sunum/2658722

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10151787219753305&id=291008093304

https://www.facebook.com/permalink.php?id=291008093304&story_fbid=10151786354183305

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=740443225990983&id=244601975575113

http://toplumvetarih.blogcu.com/sumer-tanrilarina-farkli-kurban-sunumu/270247

toplumvetarih.blogcu.com/totem-hayvan-bitki-den-burclara/1586080

toplumvetarih.blogcu.com/artemis-in-bitki-hayvan-totem-desenleri/10501730

http://toplumvetarih.blogcu.com/akdamar-da-hayvan-ve-bitki-totem-sembolleri/7933140

http://toplum-ve-tarih.blogspot.com.tr/2008/10/totem-hayvan-bitki-dnemi-kavramlar.html

http://bilimselateistler.blogspot.com.tr/2013/08/mezopotamyadaki-uc-kutsal-dinin.html 


toplumvetarih.blogcu.com/enuma-elis-in-canavarlari-ndan-totem-ve-burclara/1152741






































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder