ESKİ TOPLUMDA YEME-İÇME ENGELLERİ VE SOFRA FARKLARI ÜZERİNE
Eski toplumda boyunların uzatılması ve dudakların plaka (veya tabak) ile işlevli hale sokulmasının temel işlevi, kadınların sulu yiyeceklere yönlendirilmesidir. Bu uygulamanın Afrika-Etiyopya'dan Brezilya-Amazonlara kadar, coğrafi olarak birbirleriyle ilişkisiz alanlarda ortak bir tutum olarak günümüzde bile saptanabilmesi, "ortak mantığı" ve uygulamanın eskiliğini göstermektedir.
Bu yöntemlerle ilgili kabiledeki kadının sadece sıvı yiyecekler yemesini sağlayabilmek hedefleniyor... "Zürafa Kadın"lar da da mantık aynı...
Eski toplumda, yiyecek ve sofra ayrımı var...
Eski toplumda, genellikle, erkek, kadın ve çocukların farklı sofralarda yeme kuralının gerisinde, farklı yiyecek türleri yeme kuralı bulunur.
Hangi tür yiyecekleri hangi cins veya topluluğun yiyebileceği veya yiyemeyeceği; ve nasıl bir "hazırlık süreci" ile yiyebileceği... gibi noktalar çok dikkatle sınıflanmıştır...
Bizde de olan, "kadın sofrası", "erkek sofrası", "çocuk sofrası" ayrımı, özünde kimin neyi, nasıl yiyeceği ile ilgili bir ayrımdır.
Erkek ve kadınların, farklı zamanlarda ve farklı sofralarda yemelerinin temel nedeni, onların farklı kabilelere ait oluşları yatar.
Toplum Ve Tarih'te bu konular işlenmiştir.
http://www.laboratorioimmagine.it/galleria/gamba/home.html
BRAZIL-NATIVES-BELO MONTE-DEMO
Caiapo's chief Raoni attends a protest in Brasilia against the construction of the Belo Monte hydroelectric dam in the Amazonian Xingu River on February 08, 2011. AFP PHOTO/Evaristo SA AFP ImageForum
Fotoğraflar üzerinden, "Tabak Ağızlı"lara, Afrika'da ("sadece") kadınlarda rastladığımız halde, ilginç bir şekilde, Amazon yerlileri arasında "erkek tabak ağızlı"lara da rastlamak bizim için sürpriz oldu...
http://fr.wikipedia.org/wiki/Labret
http://fr.wikipedia.org/wiki/Labret
Eski toplumda boyunların uzatılması ve dudakların plaka (veya tabak) ile işlevli hale sokulmasının temel işlevi, kadınların sulu yiyeceklere yönlendirilmesidir. Bu uygulamanın Afrika-Etiyopya'dan Brezilya-Amazonlara kadar, coğrafi olarak birbirleriyle ilişkisiz alanlarda ortak bir tutum olarak günümüzde bile saptanabilmesi, "ortak mantığı" ve uygulamanın eskiliğini göstermektedir.
Bu yöntemlerle ilgili kabiledeki kadının sadece sıvı yiyecekler yemesini sağlayabilmek hedefleniyor... "Zürafa Kadın"lar da da mantık aynı...
Eski toplumda, yiyecek ve sofra ayrımı var...
Eski toplumda, genellikle, erkek, kadın ve çocukların farklı sofralarda yeme kuralının gerisinde, farklı yiyecek türleri yeme kuralı bulunur.
Hangi tür yiyecekleri hangi cins veya topluluğun yiyebileceği veya yiyemeyeceği; ve nasıl bir "hazırlık süreci" ile yiyebileceği... gibi noktalar çok dikkatle sınıflanmıştır...
Bizde de olan, "kadın sofrası", "erkek sofrası", "çocuk sofrası" ayrımı, özünde kimin neyi, nasıl yiyeceği ile ilgili bir ayrımdır.
Erkek ve kadınların, farklı zamanlarda ve farklı sofralarda yemelerinin temel nedeni, onların farklı kabilelere ait oluşları yatar.
Toplum Ve Tarih'te bu konular işlenmiştir.
Anadolu Kültür Tarihi
Ekrem Akurgal
TÜBITAK Popüler Bilim Kitaplari 67
3. Basim Nisan 1998,s.23/27
S.31
Resim 19 a,b
Hasanoğlan (Ankara) Gümüş heykelcik.
Baş altın yaprakla kaplı olup üst gövdedeki çapraz şeritler de altındandır.Saçlar altın kaplar gibi stilize edilmiştir.
MO 2100-2000 yılları.
Ankara. Anadolu Medeniyetleri Müzesi
http://toplumvetarih.blogcu.com/eski-toplumda-alin.../909677
Ekrem Akurgal
TÜBITAK Popüler Bilim Kitaplari 67
3. Basim Nisan 1998,s.23/27
S.31
Resim 19 a,b
Hasanoğlan (Ankara) Gümüş heykelcik.
Baş altın yaprakla kaplı olup üst gövdedeki çapraz şeritler de altındandır.Saçlar altın kaplar gibi stilize edilmiştir.
MO 2100-2000 yılları.
Ankara. Anadolu Medeniyetleri Müzesi
http://toplumvetarih.blogcu.com/eski-toplumda-alin.../909677
Bu uygulamanın Afrika-Etiyopya'dan Brezilya-Amazonlara kadar, coğrafi olarak birbirleriyle ilişkisiz alanlarda ortak bir tutum olarak günümüzde bile saptanabilmesi, "ortak mantığı" ve uygulamanın eskiliğini göstermektedir.
http://www.tommyhansen.se/en/collections.php?category=6
http://www.tommyhansen.se/en/collections.php?category=6
http://www.laboratorioimmagine.it/galleria/gamba/home.html
Bu uygulamanın Afrika-Etiyopya'dan Brezilya-Amazonlara kadar, coğrafi olarak birbirleriyla ilişkisiz alanlarda ortak bir tutum olarak günümüzde bile saptanabilmesi, "ortak mantığı" ve uygulamanın eskiliğini göstermektedir.
BRAZIL-NATIVES-BELO MONTE-DEMO
Caiapo's chief Raoni attends a protest in Brasilia against the construction of the Belo Monte hydroelectric dam in the Amazonian Xingu River on February 08, 2011. AFP PHOTO/Evaristo SA AFP ImageForum
Fotoğraflar üzerinden, "Tabak Ağızlı"lara, Afrika'da ("sadece") kadınlarda rastladığımız halde, ilginç bir şekilde, Amazon yerlileri arasında "erkek tabak ağızlı"lara da rastlamak bizim için sürpriz oldu...
http://fr.wikipedia.org/wiki/Labret
http://fr.wikipedia.org/wiki/Labret
çok iyiii ya
YanıtlaSil